יום שלישי, 22 ביוני 2010

לימוזינת ים



השבוע נערכה הפגישה האחרונה של החוג לשנת הלימודים תש"ע. רצינו לעשות פגישה מיוחדת וחגיגית, ולכן הפעם המצאנו דברים חדשים, במקום לפרק דברים קיימים.

ביקשתי מהילדים להכין רשימה של דברים שהם רוצים. רוב הילדים רצו מכשירים חשמליים שונים (פלזמות, די-וי-די, פלאפונים וכדומה). אחד הילדים הפתיע אותי ברשימת בקשות ראוייה לסולטן אמיתי וביקש לימוזינה, ארמונות, סכום כסף אין-סופי ומספר גדול של משרתים.

רציתי לעורר את הדמיון, אז הוספתי את המילה "ים" לכל אחד מהפריטים (כמו "אופנוע" שהופך ל"אופנוע ים"). התוספת הקטנה העלתה סדרה חדשה לגמרי של שאלות, כמו למשל מה עושים עם "DVD ים"? מה צריכות להיות התכונות שלו? איך ישתמשו בו? איך אפשר לעשות אחד כזה?

קבוצת ילדים אחת עבדה על DVD ים. זהו מכשיר DVD נייד שאפשר לקחת להפלגה בים. הילדים לא ראו צורך ב-DVD תת-ימי, בגלל שאם אתה כבר צולל, למה שתרצה לראות סרט? ה-DVD ים מצטיין בחסינות בפני מים, הוא עובד על סוללות והוא שחור. רוב העבודה התרכזה בחסינות למים. איך הופכים מכשיר לחסין מים? אולי נכניס אותו לשקית? אבל אז איך יראו? השקית תהיה שקופה, אבל זה לא עובד טוב. אולי נשתמש בזכוכית? אולי באטם גומי? או פלסטיק? אולי נאטום את כל המכשיר בניילון קשיח? אבל אז איך נכניס פנימה את הדיסק?

קבוצה אחרת עבדה על ארמון זהב ים. מה מיוחד בארמון זהב ים? הוא עומד על החול, ודומה בצבען לצבע החול. אז אולי לא רואים אותו? אולי הוא מוסווה? לא, דווקא רואים אותו טוב מאוד - תראו את הצריחים הגבוהים, מצופים ביהלומים צבעוניים!


ואולי זה בכלל ארמון חשמל ים? ארמון בצורת אנייה עם מפרשים, כולה טעונה כמות אדירה של חשמל בצבעים שונים?


את הדמיון המפליג עצרה הקריאה לארוחת ערב.

להתראות אחרי החופש הגדול!

אין תגובות: